Cendawan Sawit

Pernah makan cendawan sawit?


Kulat Sawit

Aku pun pernah gak rasa. Kalo korang nak rasa cendawan sawit ni senang aja. Korang amik jer tangkai kelapa sawit tu, campak kan saja kat luar rumah. Then kalo lepas hari hujan, korang boleh petik jer kulat2 tu sumer.. hehe..

P/s: Goreng pun sodap! hehe

This entry was posted in Technology. Bookmark the permalink.

3 Responses to Cendawan Sawit

  1. masviona says:

    cendawan sawit????first time dgr nih…sedap ke?

  2. ayne says:

    jenis ni dipanggil cendawan jerami atau cendawan merang (indon). byk tumbuh pasa jerami padi. tak beracun, lebih sedap yg belum kembang. di pasaran ada di sebelah utara semenanjung RM18-25/kg.

  3. Memang sedap kalau buat sup… sedap sehingga ke titisan terkahir… x dapat nak bayangkan keenakannya…

Leave a Reply